Popular Post

Posted by : Unknown Selasa, 16 Desember 2014

Cerita Kanggo Kelas XII Semester I

DEWA RUCI
          Madeg kraton Astinapura Prabu Dhestarastra kaadep dening pyta mbarebe, Duryudana, Patih Sengkuni, ln Pandhita Krepo. Surasane pirembugan ana gandheng cenenge karo peprentahan Astina ing tembe burine marang para Kurawa, ngengeti para Pandhawa wis wiwit diwasa. Duryudana ngesuk bapake, kapan dheweke bakal winisuda dadi Ratu Anom ing Astina. Sawetara Sengkuni budidaya mbujuk Prabu Dhestarastra, supaya hak tumrap keprabon lan Pandhawa, kepiye nasibe para Kurawa kang cacahe ana status bocah? Sawijining cara yaiku ngelongi kekuwatane Pandhawa. Amarga kekuwatane Pandhawa dumunung marang Bima, mula Bima kudu disingkirake.

        Dene ing keputren Astina Dewi Gendari mahargya rawuhe Prabu Dhestarastra. Dewi Gendari nakokake babagan rantaman wisudane Duryudana dadi Ratu Anom Atina. Prabu Dhestarastra ngendika lagi digolekake wektu lan wayah kang trep supaya ora nuwuhake congkrah karo Pandhawa. Dewi Gendari aweh panemu Pandhawa kudu dsisingkirake supaya keprabon Astina tetap dadi duweke Duryudana. Prabu Dhestarastra nerangake lamun panemune Dewi Gendari wis kamot ana rancangane Sengkuni kang bakal ngelongi kekuwatane Pandhawa.

        Sabanjure Duryudana lan Patih Sengkuni nganakake sapatemon karo Dursasana, Kartamarma, Citrayuda, Citraksi, Drmagati, lan saperngan Kurawa liyane. Patih Sengkuni nyaranake supaya Duryudana njaluk pambiyantune Pandhita Durna, kanggo ningkirake Bima. Carane manut marang Pandhita Durna, kang baku ora ngelok-ngelokake langsung para Kurawa. Sengkuni uga mrentah Kartamarma supaya ngrehake Kurawa menyang Sokalima. Menawa Pandhita Durna gagal ngojok-ojoki Bima, Kurawa kudu cekat-ceket. Kroyok lan pateni Bima ing Sokalima. Duryudana lan Sengkuni banjur budhal lan disusul dening Kurawa liyane.

        Lagya kang ana ing pertapan Sokalima Pandhita Durna kaadhep dening anak siji-sijine, Aswatama. Ora let suwe Duryudana lan Sengkuni teka. Sawise ngabarake keslametan, Duryudana ngaturake niyate njaluk pambiyantune Begawan Durna supaya nyingkirake Bima. Iki kanggo waluyaning keprabon Astina marang para Kurawa. Wiwitane Begawan Durna kabotan. Nanging Sengkuni lan Duryudana ngesuk kanthi cara ngundamana dedununge Resi Durna ing Astina kang ora ucul saka lelabuhane lan lamone Prabu Dhestarastra. Kasurung saka utang budi, resi Durna tandhone saguh mujud panjaluke Durudana.

        Sawise Sengkuni lan Duryudana lunga, Resi Durna banjur nimbali Bima. Kanthi alesan kanggo ngluhurake Pandhawa, Bima diutus golek banyu panguripan Tirtapawitra menyang gunung Candradimuka. Nalika Bima lagi ngambrukake wit-wit gedhe lan njegol watu-watu gedhe nggolki Tirtapawitra, dumadakan ana buta loro cacahe, Rukmuka lan Rukmakala. Kalorone buta iku murka amarga Bima wis ngrusak tatanan panguripan ing gunung Candradimuka ;an Tirtapawitra ora ana ing gunung kuwi. Dumadi geehinh panemu, wekasan dadi bandayuda. Amarga saka ampuhe kuku Pancanaka, Bima kasil merjaya Rukmuka lan Rukmakala, sawise mati jisime badhar dadi Bethara Indra lan Bethara Bayu.

        Bethara Indra nerangake lamun Tirtapawitra ora ana ing gunung Candradimuka. Bima didhawuhi ngadhep marang Resi Durna nyuwun katrangan kang cetha dumunung Tirtapawitra. Bima sendika dhawuh bali menyanh Sokalima nemoni Resi Durna. Dene Bethara Indra lan Bethara Bayu kondur menang kahyangan.

        Gumelar ing ereng-erenge Candradimuka. Arjuna lan Yamawidura ketemu karo rombongan Kurawa. Dumadi bedaning panemu kang ndakekake psulayan. Arjuna lan Yamawidura dikroyok dening Kurawa. Bejane nalika Arjuna lan Yamawidurakadhesek, Bima teka langsung mbiyantu ngoyak Kurawa. Bima ngomong marang Arjuna lan Yamawidura menawa Tirtapawitra ora ana ning gunung Candradimuka. Deweke saiki arep bali menyang Sokalima arep nyuwun kapesthen Resi Durna, ana ngendi mapane Tittapawitra. Katelune banjur pisah lakune. Bima menyang Sokalima dene Arjuna lan Yamawidura bali menyang keputren Astina arep nemoni Dewi Kunthi lan kluwarga Pandawa liyane.

        Bali ing pertapan Sokalima. Resi Durna nampa tekane Bima. Sawise Bima nyritakake kedadean kang sabenere, Resi Durna banjur alesan menawa sabenere kabeh kuwi mau kanggo nguji kesabaran lan kekuawatane Bima. Resi Durna banjur nuduhake papan panggonane Tirtapawitra kang sabenere yaiku ing dhasara samodra. Bima langsung pamit tumuweng segara kidul.

        Gelare kaputren Astina. Dewi Kunthi lan Puntadewa nampa tekane Arjuna lan Yamawidura. Ing wektu iku uga Bima teka saperlu nyuwun donga pangestu marang ibune saperlu arep nggolek Tirtapawitra yaiku Dewi Kunthi. Dewi Kunthi menggak Bima lan ngndikakake menawa Tirtapawitra sejatine ora ana. Iku mung rekadayane Resi Durna kang arep nyilakani Bima. Nanging Bima tetep nuhoni marang dhawuhe gurune lan budhal nggoleki Tirtapawitra ing dhasaraing samodra. Dewi Kunthi dhawuh marang Arjuna lan Yamawidura ngawat-awati lakune Bima.

        Ing dhasare samodra ana ula kang ngadhang lakune Bima. Kekarone mbudidaya nyilakani siji lan sijine. Tundhone Boma kasil mateni ula kasebut. Nanging Bima uga semaput lan klekep tekan dhasar samodra.

        Katon Dewi Ruci lagi sapatemon karo Bima. Dewa Ruci takon apa kekarepane Bima nyilem nganthi dhasare samodra. Bima nerangake menawa dheweke diutus gurune nggolek Tirtapawitra. Dewa Ruci ngandharake menawa sejatine mapan ing dhiri pribadine Bima dhewe, kang wujude niyat kanggo tumindak jujur lan luhuring budi, sarta ngenggonake rasa kurmat marang sapadhane. Nindakake kabecikan tanpa pamrih, tresna marang sapdha-padha kaya dene tresna marang awake dhewe. Saka Dewa Ruci, Bima antuk wejangan babagan ilmu kasampurnan, ing anatarane asaling dumadi, sangkan paraning dumadi, lan tataraning dumadi. Bima banjur didhawuhi bali menyang Astina nglumpuk karo ibu lan sedulure, amarga isih akeh keawajiban kang kudu ditindakake.

Hafidhoh Ar-Rohman

Semarang, 13 Desember 2014

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Puspawarni Budaya - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -